Självsäkerhet

Vissa besitter mer självsäkerhet än andra. Skulle gissa på att jag inte har det bästa. Att säga 'förlåt och tror' ofta måste vara ett tecken på dålig självsäkerhet. Jag vet att jag många gånger om dagen gör det. När jag passar fel på innebandyn, säger fel eller när jag är osäker på något. När man väl sen behöver säga förlåt, har ordet tappat mening och betyder inte mer än vilket annat vanligt ord som helst.
Med osäkerhet följer att man ofta frågar sig vad andra tänker och känner. Ofta att man tror man har det sämre eller att nått är på tok.
Med osäkerhet följer man inte alltid egna beslut och sunt förnuft.
Man kommer alltid dock ha en egen vilja och ha möjlighet att tro på sina egna beslut.

De som känner mig vet hur jag är; vimsig, alltid sen, mycket energi, lite korkad, kan vara gullig, kan vara söt med (när jag är korkad), kan inte hålla hemlisar och vill vara alla till lags.
Jag hatar att såra folk men ändå så lyckas jag.
Dagarna är långa och gråa. Och det är jag som målat de så.
Jag är snäll och vill andra väl. Jag behöver bara lite hjälp med självförtroendet för att lyckas fullt ut.
Jag saknar dig :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0