Cykling 2008

Hej!

Då var årets cykling Östhammar - Öregrund (19 km) över. I Lördags var jag nämligen hos min gamla klasskompis Magnus Lindfors för att delta i den årliga cyklingen med femkamp.
Vi var 21 st taggade killer (Tjejer var varken bjudna eller tillåtna att få delta) som samlades hemma hos Mange. Vi delades in i lag och hade en cermoni och lyssnade på Ryska nationalsången.
Vårat lag (5) hette : Team Smör
Finns en historia bakom namnet som jag inte kommer ta upp här.
Laget bestod av : jag Jocke Milda, Jonka Bregott och Marcus den nyttiga Becel Pro Activ
De fem andra lagen hade namn som: Team Bög, Team (Hotell) Gripen, Team Sö(u)ger, mm
Vi startade cyklingen kl 15.20
Vid första anhalten där ett moment av fem kampen skulle ske vare öl hävning som gällde.
Var och en i laget skulle svepa en Arboga 10,2%  på tid till en dryg men trallvänlig melodi.
Jag pjuka lixom MÅNGA andra. Men vadå, vi drack fort med ;)
Andra hållplatsen var ett ställe där vi behövde lösa ett par matematiska och lite kluriga problem.
Tredje hållplatsen var "kasta gris". pallar inte förklara, dels för jag inte riktigt förstår alla regler ändå och att det skulle ta fett lång tid.
Fjärde anhalten vare dax att ha en puck på foten som man skulle kasta iväg på en öl burk 5 meter bort . vi vann den grenen tack vare att JAG träffa burken! bara 1 till som lyckades , men han fuskade  ;)
Sista stoppet , vid ca kl 19.45 . Som ni förstår cykla vi sagta och stanna ofta länge och drack lite ;)
Aja på sista stoppe vare ölhävning igen :) För att göra det lite svårare lade man till ett par ingedienser.
2 st råa ägg, 1 st 50 cl 7,2% Sofiero, 1 matsked Tabasco . Need I say moore ? Det var iaf tung drucket.
Efter en lite ägg-/öl-krig så bar det av till nåra klippor där vi badade. Sjukt varmt , Lätt 21 grader!
Måste juh även påpeka det att vårat lag (Team Smör) var i topp =) Saken är den att arragörerna var noga med att påpeka innan tävlingens start, att tävlingen endast hade förlorare inga vinnare. Laget som förlora fick därför bära clown masker på krogen hela kvällen :P , De följde upp kravet helt okej tycker jag och använda dom ganska mycket :)

Vid 10 tiden kom Manges mamma och hämta vår packning och gav oss våra krog kläder.
Vi begav oss efter ombyte till puben, käkade pizza, snacka skit och njöt =)
Som småningom blev det dags för att entra den berömda krogen Hummelgrund. Sjukt fräsch krog, massa olika plan, ruggigt bra musik och måste säga att det var lätt 50 - 50 tjejer och killar. Efter en lång dag var man ändå iaf trött och man var faktiskt glad att krogen stängde redan kl 02.00. Då vare dags för en pizza till . Vi drog typ 01.30 från krogen. Tyvärr var man inte ensam om att vilja ha pizza då. Så kl 14.20 var vi klara och tog våra cyklar och började röra oss hemåt. Det tog 1 timme och 10 minuter att cykla hem. Allvarligt. båda mina knän och min röv verkar än idag. *gaaah*. Vi var 3 st grabbar som kom tillbaka av 21 st, Ett litet svin kan man säga :) dom andra kom lite en efter en dagen efter :D haha.
Den dagen blev till för att bakisa och bada. Men då vare kallt i vattnet men fett skönt att ligga och sola lite iaf. (jag brände mig)

Det var en riktigt rolig dag i lördags som var fylld av roliga aktiviteter och svineri på hög nivå . Festen kommer jag inte berätta om för mina barnbarn men det kommer dröja innan jag glömmer bort den. Vill avsluta med att säga att bilder dyker upp senare då jag inte hade någon kamera men några andra tog kort. Får se när dessa dyker upp på facebook. 

Idag , snart , typ nu så ska jag iväg och spela golf med farsan och fader Wellén. Jag hoppas kunna spöa gubbarna;)

hare fint

Peace out !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0