Semester

Hej hej .

Sitter och ska åka om 30 min till Uppsala för att sedan ta bussen upp till Sundsvall. Jag ska nämligen hälsa på syster-ryster =D . Det var över 1 år sedan jag var där sist, vilket betyder att jag inte sätt Johannas nya lägenhet.
Jag åker inte heller upp vilken helg som helst. Det är nämligen Gatufesten där nu. Det innebär att en hel del bra band är där och spelar, som tex Magnus Uggla. Jag kommer komma till Sundsvall kl halv 8. Där kommer syrran och hennes kille stå och vänta på mig, för att vi sedan ska röra oss mot en förfest och träffa deras kompisar. Efter det blire kårtältet med billig dricka och glada miner :)

Inte nog med att jag ska få träffa syrran idag så har jag dessutom fått semester. Weei, 4 härliga veckor.
Allt gick hur bra som helst på jobbet idag verkligen och dagen avslutades med att "Produktions chefen" ringde mig.
Han fråga då bl.a. vad jag ska göra i höst. Han undra om jag kanske var sugen att jobba på JM. Som vad och allt sånt skulle vi ha möte om efter semestern. Jag sa jag stod öppen för förslag. Jag har juh skickat runt endel CV så vill juh inte bara hoppa på första bästa jobb man blir erbjuden.

Fick också reda på igår att jag kom in på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) i sthlm på "civilingenjörs" programmet. Så ska ha möte med en syo där i augusti antagligen och lyssna vad som gäller. Vägrar plugga mer än 2 år till. Kommer tyvärr nog behöva plugga 2½ år för bli civilare vilket gör att jag nog gärna kommer söka ett jobb istället, men vi får se?

Haft det lite tungt på jobbet en tid och dessutom gnällt över att jag inte vet vad jag vill jobba med efter sommarjobbet osv. Jag vet att jag även varit dryg och ha att göra med här hemma då jag TOTAL tröttnat på att bo hemma.
Saken är den att jag inte fattar hur bra jag har det.

- Jag bor hemma och har inga utgifter. (+Mamma & Pappa betalar allt utom bensin på bilen)
- Tagit Examen precis som Högskoleingenjör
- Har sommarjobb
- NCC, JM, Sundvallsbygg har lämnat intresse på mig angående en möjlig anställning. (absolut inget säkert iofs)
- Är helt frisk (Ingen klamydia jag lovar!)
- Sist men inte minst har jag även Världens underbaraste tjej (Anna Linnéa Wellén)<3

Allvarligt, varför gnälla. Allt kan inte vara 100%  men man får se till de som är positivt. Känns skönt och läxa upp mig själv.

Haft problem och bestämma här vad jag ska ha för fina kläder och så ikväll.
Plötsligt slog det mig! Varför göra mig så fin och snygg när min Anna ändå inte är med:$


Men men, får bli typ den här stilen. Fast med vit slipps, svarta byxor och min nya vita t-shirt.
Lär bli kallt så eventuellt hänger en kofta med också.

Peace Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0