Tankspridd?

Hur tankspridd är jag?
Kom nämligen på för ett tag sedan att jag hade glömt min väska och matlåda i bilen och bestämde mig för att hämta de, varefter följande hände.
Saken var den att jag duktigt nog igår kväll och hade förberätt med en matlåda för jag skulle till anna. Jag glömmer alltid min matlåda hos Anna så försökte vara lite smart med att låta den vara kvar i bilen. Otrurligt men allt för vanligt kom jag ihåg iaf min väska men inte matlådan som jag hade i bagageluckan med en annan viktig skolpärm. Med en Hög suck på tåget ca 10 minuter efter avgång från knivsta insåg jag mitt allt för vanliga misstag.
Så, nu när jag kom hem tog jag med mig min väska som vanligt och .... nej juste... inte matlådan i bagageluckan med den viktiga pärmen!
Därför fick jag för mig för 30 minuter sedan att gå ut och hämta dem. När jag öppnar bagageluckan ser jag där mina vinterdäck. Min tanke säger "suck och stön jag plockar väl in de jävlarna i garaget då". Konkar in däck efter däck.
Eftersom jag vill vara lite smart och slippa gå fram och tillbaka lägger jag nyckeln i bageget medan jag tar ut det sista däcket för att sedan kunna låsa bilen och slippa gå tillbaka och göra de. Jag lägger nycklarna i bagaget samt stänger bagagluckan men glömmer att ta ut nyckeln för att KUNNA låsa bilen. Tack gode gud för min tankspriddhet så har jag lyckats glömt mina reservnycklar i handsfacket. Kan med hjälp av de öppna bagageluckan och ta fram nycklarna och låsa igen och ta in däcket. Väl klar och sittandes i soffan och precis slaget upp en bok handlades om TANKSPRIDDA kommer jag på att jag nog aldrig tog in matlådan? 
Vågar jag hämta den eller kan de lika väl sluta med att jag står där utelåst från mitt egna hem !? 


Förvirrad . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0