Giens (Rivieran)

Frankrike
Den 12 juli åker jag till Frankrike 1 vecka och ska segla katamaran.
När jag tänkte efter lite idag så visste jag knappt själv mer än så. Har därför varit inne och kollat upp lite fakta om vart jag ska och vad vi ska göra. Kändes ganska angeläget ...
Hitta ett par bilder:

En bild på resecentret vi ska bo på


En bild på några som seglar katamaran

Vi kommer segla ca 5 timmar per dag och på kvällarna kommer det tydligen vara "akvtiviteter". Vad nu det betyder?
Lovar att det är bamseklubben som är i farten igen. Den här gången vägrar jag dock vara med!

Får lite ångest när jag tänker på hur ofta jag kommer ramla av båten och om det finns hajar där? Hajar är ett djur gud glömde ta död på efter dinosouriernas tid. Jag tycker det är synd. De har  haft sin tid och nu när jag ska åka till frankrike får jag ångest p.g.a att hajar inte är utrotade. Om jag ser/hör eller träffar en haj där nere kommer jag personligen skrika tills jag är hemma i Sverige igen!
Annars ser jag fram emot resan med min 3 gamla studiekamrater. Hoppas på mycket sol och skratt! 

Diplom
Fick ett fräscht diplom idag som jag jobbat hårt för:

Vet inte om jag ska klassa det som stipendium? Kommer antagligen bara få ta del av en prissumma av varken värde eller betydelse. Men äran får mitt blod att pulsera!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fisckar fisckar fisckar, AAAA HAJAR!

2009-06-17 @ 17:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0