Brandutbildning & HLR

Idag bar det av till Börje-tull i Uppsala vid 3 tiden. Det var nämligen dags för brandutbildning och även första hjälpen (HLR) "hjärt- och lungräddning".
Först fick vi släcka en liten brand med en brandsläcka. Det gick bra. Utfördes ej i teamwork dock utan enskilt. Dock påminde bilden nedan lite grann om mitt utförande. Lätt övervikt framåt, sittandes på huk med böjda knän för att ett stabilt läge där man undkom eventuell rökutveckling samt en alldeles för stor hjälm med kotlett frisyr under.


Efter det fick vi använda en brandfilt och släcka branden på en "docka". Det var inte så kul. Eller Vikén tyckte det var lite kul när man skulle täta till glasbiberduken kring "skrevet".
ha ... ha .... kul chef...
:P

Sedan var det dags att lära sig lite HLR som står för hjärt och lungräddning. Det kunde man juh självklart. *ding*, *ding*.
Nej men var kul att få friska upp minnet lite. + aldrig fel att få ett strul. Plastdockan sa inte emot och med tanke på hur mkt den dregla så tolkar jag det som han/hon gilla mig.

Syrran kom hem idag med. Mycket kul och höra skvallret från sundsvall . . .
Alltid kul när syrran kommer hem. Då kan man skratta åt gamlingarna här hemma ikapp. Syrran pluggar juh till sjuksköterska. Blev därför en livlig diskussion vid middagsbordet angående hur första hjälpen går till nu när jag beskrev hur vi hade fått lära oss den idag. Men nej den går juh inte till som min lärare lärde mig idag!
Haha nej nej . Jag får väl använda mindre tunga vid mun mot mun metoden.

Nej måste höra lite på Måns och hans Hope & Glory. Hahaha !
Nu blir det innebandy, hörs senare .
Heerååååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0