Vaccin ?

I helgen förlorade vi mot Rasbo, som om inte de skulle vara trist nog gick Brynäs igår och förlorade mot jumbon Modo.
Hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång ... 

Men jag ska inte lägga min energi på det, istället ska jag trash-talka om svininfluensan och vaccineringen. Så fort man råkar säga att man kanske inte kommer ta vaccinet eller åtminstonde inte funderat/bryr sig, så blir folk hysteriska.
- Men tänk om du smittar någon som är i risk gruppen
- Tänk om du får influensan
- bla bla bla bla fucking bla.

Jaaa kära läsare, om jag blir smittad så blir jag väl sjuk, eftersom jag inte är i riskgruppen borde jag väl överleva. Att ta vaccinet skulle leda till att man kan bli sjuk nån dag, iofs bättre än att vara sjuk en vecka.
- Men pluggar jag lite varje dag för att slippa tenta plugga dag som natt veckan innan tentan?
- Tränar jag ORDENTLIGT mina 5 pass i veckan under vintern/våren så jag får den där efterlängtade "beach-looken"?
- Slutar jag dricka öl och alkohol efter varje sketsam Söndag jag vaknar bakis trots att jag säger de?
Svaret är NEJ!
Tänker inte då heller köa i 5 timmar för att ta ett virus som jag inte dör av och som jag inte anses kan vara tvingad till för de i riskgrupp. De har väl ändå tagit vaccinet?

no more said.

peace out :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Rätt inställning Jocke, jag står allierad med dig. Här har man med största sannolikhet haft flunsan i huset och klarade mig finfint. Fast det kanske man inte ska säga publikt - folk kanske tror att jag bär runt på oanvända svinflunsvirusorganismer på kroppen :)

2009-11-18 @ 23:40:48
Postat av: Thomsiii

Vi borde sprida swineflue till motståndarlagen innan våra matcher... tror det skulle vara en sjukt bra taktik?

2009-11-19 @ 08:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0