Pragovisch

Har ännu inte fått reda på om jag kommer att få åka till Prag i vår. "Men chanserna var tydligen stora." Men jag väntar ivrigt på svar.
Sitter och läser lite resefakta om Prag.

- Tjeckerna dricker tydligen 160 liter öl om året i snitt. Deru Peter, där ligger t.o.m du i läääääää.

- Det finns ett dussintal stora ölhallar och 8000 pubar i Prag. CHECK!

- Priset ligger mellan två och tio kronor för en halvliter, beroende på hur flådigt ställe man besöker och vilken ölsort förstås ;) CATCHIIIIING!

- Jagr's Sportbar, hockeyälskares favoritbar. Kan hända att jag kommer hänga där. Måste jag förklara att baren ägs av Jaromir Jagr?
H.. O.. C..  K.. E.. Y..    HOCKEY!

-Många säger att man får mycket för pengarna i Prag gällande shopping. Återstår att se, men jag kommer ta med mig en extraväska att proppa den full med olika fynd, om jag får chansen... Shopyholic?? mybe!

- Ska tydligen vara ett bättre urval på utelivet än Uppsala. Men å andra sidan tror jag tamefan Trelloborg har bätre uteliv än Uppsala så det säger väl inte så mycket. Hoppas på att det ärn ett roligt studentliv i Prag. Sägs vara mycket Amerikaner som åker dit. Vore skoj, då kanske man kan lära sig bättra på sin engelska lite kasnke  kanske ...

so long Fuckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0