Heeeej Blogggen

Så fjortis... Men kanske fick ert intresse.. nej okej.

Igår gick jag och några fransmän och en finne ner på stan, där vi besökte en fin liten pub. Vi blev inte kvar där länge dock, utan begav oss vidare till nattklubben LAVKA.
Det var ett riktigt bra ställe och mycket folk. Var ju faktskt måndag ändå (A). De fanns ett antal mindre dansgolv och barer samt 2 större dansgolv. Musiken var skön och det var en allmänt skön stämning. Kom även mycket erasmus studenter som man kände och kunde ljuga med. Som vanligt här nere höll jag i hatten och stog välvårdad med typ 110 andra inte välvårdade personer på den lite tidigare nattbussen hem, det för att orka upp till skolan imorse. Sjukt, visste inte man kunde få inte så mycket folk i en buss. Fick fan klaustro ...

Men jag kom upp i tid och jag är förvånad själv över mina prestationer så här långt gällande "komma upp på morgonen" grejen. Det finns ju tyvärr inte längre någon som ligger bredvid och ställer alarm och väcker mig på morgonen så där rart och sött. Nej, här vaknar man av 5 alarm inställda med en minuts mellanrum på HÖGSTA volym och jobbigast signal. Mellanrummen av alarmen på 1 minut är så kort att även om du vaknar och ska stänga av de så hinner du inte. (Tyvärr en irriterande känsla som får varje dag att bli en Bad Hairday). Man vaknar kissnödig, bajsnödig, hungrig, ont i huvudet och med dregel i hela ansiktet samt sånna där röda ränder över hela pannan pga att man legat med huvudet mot det knögliga lakanet istället för kudden.

Jag överdrev kanske en aning nu.... Allt har dock hänt, dock inte allt under samma natt. (Inga kommentarer gällande dreglet). Men jag är faktiskt duktig på komma upp ur sängen på mornarna så här långt. Men hade ju varit skönt att få vakna upp med de där vackra och söta leendet som man hade i Sverige istället för ens egna stinkande fisslukt.

Tack för mig vi hörs!
Hej-svej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0