Om ingenting...

Har tänkt på en sak, jag har ingen aning om vad som händer i Sverige. Har kollat på aftonbladet hemsida 1 gång. Inte bra jocke!
Men idag har det inte hänt mycket här heller... eller de beror på hur man ser det. Om en händelse är ovanlig, borde klassas som nyhet (gör t.ex aftonbladet). Eller om en händelse som kan påverkar en själv lite personligt.
Idag fes en gammal 70-årig tant framför mig i bussen. Tror det eka till Sverige ta me fan... men de brydde inte hon sig om och låtsades som inget hade hänt. Men något fruktansvärt hade ju faktiskt hänt, de kan vi ju alla konstatera:)
Och sånt där händer ju inte varje dag(A)... Skulle nog klassats som en liten nyhet i Expressen de där.

En kontrollant stog bredvid mig på bussen igårkväll... Bussen var fullsmockad när plötsligt någon i ögonvrån knacka mig på axeln. Jag såg i ögonvrån att mannen hade en skabbig kappa och mörk ful mössa, (Uteliggare-style). Jag la också märke till hur mannen sträckte ut sin vänsterhand för att tigga trodde jag då jag uppfatta det som ett par guldkronor i hans hand..... trodde jag. Jag vinka bort mannen och sa bara no no no. Jaag hade ju inga pengar.. typ. PINSAMT
Mannen var som sagt Inspektör och de han hade i handen var inte ett par kroner. Det var en bricka, likt en polisbricka, som det stog kontrollant på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0