Red is Blue

Hejsan !

Äntligen hemma från jobbet . Det var inte alls kul att jobba i regnet idag kan jag säga er. Skönt att komma hem i värmen istället, tyvärr måste jag plugga, därför är man inte allt för lycklig ändå.
När man ändå är inne på missnöje och ledsamheter kan man juh berätta om helgen. Låter nu som hela helgen var ett enda regnmoln, men så var det självklart inte.

Fredagen
var nämligen jätte rolig. Länge sedan jag hade en sån rolig dag. Roligt folk, lagom dragen, kul fest.
Har juh skrivit om kvällen tidigare , men kan varmt rekommendera att gå på fem kamp på Grönalund.

I Lördags var tanken att mycket skulle hända, eller snarare det var så mycket flyttande planer så det blev svårt att bestämma vad man skulle göra. Med en liten sammandrabbning av "halvsyskonen" malin och jocke sluta det iaf med krogen ;) . Vi förfesta hos busan och var sedan på Etage och People. Kvällen höll faktiskt på att sluta över förväntan bra, tack vare trevligt sällskap och god dricka :) . Tyvärr fiaska kvällen 50 meter från min underbart efterlängtade säng.

Hotad. Träffade nämligen på någon som påstått sig blivit lurat (=jag ljugit för den) och jag blev hotad till att jag skulle bli nitad. Låter rimligt och fair play med tanke på att man var endast 2 decimeter kortare och trots allt skulle väga lika mycket som denna andra med en skivstång i bakfickan. Jag å andra sidan hoppades på en verbal ordfajt. Vilket det också blev. Tyvärr kan jag erkänna att jag verkligen gjort fel till viss del, då jag lovat personen som hotade mig att festa tillsammans med han under midsommar,men som jag sedan dagen innan midsommar istället inte svarade i telefon till när han ringde.
Slutsatsen man kan dra snabbt är att "jag" dissade personen.
FEL!
Faktum: Jag svarade inte i telefonen då personen som ringde sedan en vecka tidigare hade slängt ur sig illamenad ord i syfte att "såra eller beskriva sitt tycke" till min flickväns syrra. När min flickvän protestera och säger till honom att det var dumt att säga så till hennes syrra, besvarade han att det var hans sätt att visa att den andra person "betedde sig dåligt". Bland annat denna händelse ledde i sin tur till att de blev osäkra på om de verkligen villa ha personen på en eventuell grillfest där det även fanns stora möjligheter till att ytterligare personer som inte tyckte om honom i större uttsträckning skulle kunna komma till. Därför beslöts att jag inte skulle svara om han ringde mig för att han då antagligen istället skulle ringa till min flickvän som då kunde tala om för honom att han betett sig dåligt och att det kanske inte vore en så bra idé om han kom på en eventuell grillning. Men personen som ringt mig och som jag inte svarade till, ringde aldrig min flickvän. Att jag då inte ringde upp var fel men det tillåter inte han att hota mig i lördags då han tidigare under veckan fått reda på att jag hade haft folk hemma hos mig på grillfest. Dette i sin tur ledde till att när jag träffade han i lördags på väg hem från krogen, fick skit för jag inte bjudit han till min fest då han dels lagt ut mycket pengar på min flickväns födelsedagfest.
FAKTUM KVARSTÅR, han hade kallat min flickvänns syster fula saker och var ej omtyckt av vissa andra heller. Var därför jävligt tråkigt att få så mycket skit av en kille som inte ens har en aning om hur det egentligen ligger till. Killen blir istället bara sur på mig, vilket jag faktsikt inte skiter i. Personen vet inte ens om jag ville ha dit han eller inte, han tror han vet. Men i smset jag skrev till han på midsommarafton står sanningen. "Det spelar ingen roll vare sig jag bjuder dig eller inte, jag kommer få skit iaf".

Att jag tar åt mig har antagligen att göra med att jag vill vara alla till lags. Det är svårt när personer beter sig som skit.
Därför känns livet lite grått just nu. 

Du kanske får chansen att nita mig nästa gång, du skulle säkert må så mycket bättre efter. Konservativa jävla diva/ego!

Det här är inte spriten som talar och jag hoppas det går ut över dig "personen"

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0