Over ? It´s not !

Jag har väntat, väntat lite till och sedan så har jag väntat ytterligare. Idag hörde de äntligen av sig. Kl 10.06 ringde en av del-ägarna på Reflex och talade om för mig det sorgliga beskedet om att jag inte skulle få jobbet hos dem. De vågade nämligen inte sattsa på en färsking som jag. Jag hade för "lite" kött på benen och de hade inte resurser i dagsläget att anställa mig och "ta hand om mig". Trist när det står på deras anställnings-ansökningan att dom söker en NYEXAMINERAD BYGGINGENJÖR. Förväntar dem sig att man pluggar OCH jobbar samtidigt ??? Hmmm. Nej det var riktigt tåkigt. Får nu istället bli plugga om inget annat jobb turligt skulle dyka upp. Fan det enda jag vill är nu att flytta och börja plocka vuxen poäng. Men vad är meningen med att flytta till en sketen 1:a , bo som en jävla mus och äta som en jävla råtta !? nej jag vägrar, ska jag flytta ska jag flytta till något som är bättre än det jag har nu och ha någerlunda med pengar.

När jag fick beskedet idag blev jag självklart ledsen. Konstigt nog kom jag på mig själv njuta och tycka om skolan och tralla på en Amarican Pie låt när jag förstod ett matte tal. På vägen hem på tåget kom jag på mig själv vara jätte arg och ville bara strypa kärringen som ringt mig. Humöret svänger till både höger och vänster. Något som står fast dock är att jag nu klarar av att plugga men om 2 år då ? Jag tror inte det och är därför väldigt skeptisk till att studera vidare. Visst titeln Civilingenjör rimmar lätt i mun, men pengar i fickan just nu lockar nästan mer. Långsiktigt korkat och tänka så men jag vill ha pengar. Aldrig haft det juh! :(

Inte nog med den tunga dagen. När man kommer hem bjuds det på korvstroganoff. Gaaah ! Snälla , Jag hatar juh det !
Men snälla föräldrar som man har erbjuder de sig att betala resorna till skolan som ligger på 2400 kr i månaden iaf. Så korven smaka ganska gott iaf.


Saken är den att man känner sig så splittrad. Man tycker synd om sig själv och blir sur på människor som inte förstår hur man känner. Man vill att folk ska lyssna och tycka synd om en. Men när dom väl gör det så blir man ändå bara grinigare och tycker dom inte ska bry sig så mycke. man beter sig som ett ass när man inte vet varför man är sur eller vad man är sur på. Jag vet nu vad man är sur på, och det är sig själv, man försöker bara hitta en syndabock. Man får helt enkelt ta sig i kragen, söka nya jobb, plugga hårt för vad gör saken bättre av att ligga hemma och tycka synd om sigsjälv ? Jag fick trots allt mat idag! Jag behövde inte betala den, Jag behövde inte laga den, jag klagar på att jag inte fick ett jobb på ett ARKITEKT kontor och TVINGAS plugga på KTH. Nej, det är så synd om mig så jag ska gå och hänga mig i en äkta Schasmir halsduk.


I helgen är det iaf cup och paintball som gäller. Anna ska till Åland och se på A-laget i L-100 spela match mot Mariehamn. Lutar åt en nykter men inte speciellt lugn helg då det är far och fläng överallt + ev. avsatt tid för studier. Nej nu tycker jag så synd om mig själv så skulle varit skönt om Anna varit här och lyft mitt humör en gnutta till det bättre :$ . En mys kväll med chipz, p-corn, dipp, cola, vindruvor etc imorn with my love ska nog få mina tankar på ett positivare spår. :)

It´s not over. I´ll just try do it right next time !

Peace Out !


Kommentarer
Postat av: Jonas A

hoppas att de dyker upp något jobb nu medan du pluggar mannen! :)



PS. Korvstroganoff <3 DS.

2008-09-05 @ 09:43:40
URL: http://c00kie.bdb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0