Weekend of

Hej ivriga läsare!

Helgen är snart slut och en uppdatering skulle väl passa bra.
Jag och Magnus bestämde oss tidigare i veckan för att försöka komma iväg från Stockholm´s misserabla slask samt alla tankar som för en tillbaka i tiden och får en att känna att allt som händer för stunden är på ren svenska skit. Det är tungt i skolan, man ska jobba, man ska hinna umgås med vänner, problem med kärlek och man ska prestera bra i sina sporter man utövar. I vanliga fall kanske man tror att en fredag och lördag kväll med lite . . . okej en mängd alkohol ska ändra allt till det bättre, om inte de så iaf umgänget man är med då. Magnus och jag kände att de senaste 5 åren har inte det fungerat i större utsräckning. Dagen efter brukar en baksmälla och allt det orationella man gjorde på fyllan bara leda till det värre. Speciellt när man bor i hålor som Knivsta och östhammar där rykten och skvaller är lika vanligt som valkar på anna book. Självklart tror inte jag ingen av dessa två ställen skiljer sig från andra ställen men vi ville ha en time out och komma iväg lite.
Det fick vi oxå då vi drog till Östhammar där vi bland annat har fiskat, bastat, ätit sjukt gott, druckit öl i rimligamängder mm , samt gått in i oss själva och ransakat hur jävla bra vi är och hur bra vi egentligen har det.
Känns skönt att kommit hem nu och jag kan inte mer än erkänna att jag faktikskt älskar knivsta. Ibland kan det kännas tungt men ibland ser man bara det negativa och inte det positiva.
Åter till stressen iform av skola, jobb och andra små bekymer. Men va fan, man växer sig starkare för varje motgång och jag tror faktiskt det kommer lösa sig. Bara man vet vad man kan och tror på det man gör och inte ger upp.

Juste funderat på en sak. I USA får man inte köpa alkohol vid baren före man är 21. Men man kan bli skickad ut i krig när man är 18. Fatta tungt om man krigat i 2 tunga jävla år i ett land man inte vet vad det heter (Irak). blir skadad och förlorar benen. Får åka hem till staterna . Ska in på krogen och ta en gravöl. SÅåå får man inte ens köpa en ÖL !.
(Det skulle varit tungt)

En annan sak.
Churchill (vet inte hur det stavas exakt) var ju englands premiär minister under andra världskriget. Han var tydligen ganska arrogant och spydig. En dam hade då sagt ill han:
- Hade jag varit din fru och lagat mat till dig så hade jag förgiftat den.
Churchill svarade:
- Hade jag varit din man hade jag ätit maten.

Nu ska jag ner och äta lite och sedan se på damernas innebandy match. Får se om Malin ska komma hit efter sedan och heeenga. Vi är lika beng, men å andra sidan är vi .. ee.. äsch, vi är väl lite snurriga antar jag fast ändå lite roliga :/.
Typ som kalkonen. Anses som den dummaste fågeln men va fan den är ju go iaf !

peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0