6/1-09

Har funderat på ett par saker.

1. Varför bråkar de så lite i Handboll? Allvaarligt de knuffas och puttas och brottar ner varandra, MEN aldrig blir det bråk som det blir i fotboll, hockey, innebandy mm. Tycker det är jävligt bra gjort att lyckas hålla sig från att bli förbannad när en hårig Polack lägger hela sin svettiga kropp över en och inte släpper taget.

2. Det var en sak till men den har jag redan glömt bort. Kanske återkommer :$

3. Jo juste ! När man träffar folk när man druckit "lite" tycker jag allvarligt man pratar bättre engelska. Men det kanske har att göra med att man är mer avslappnad och självsäker då?


I Söndags så var släkten Norell´s här på besök. 21 i antalet var vi, vilket betyder att endast 3 av mina kusiner var borta :) . Himmla kul att träffa alla. Det blir juh så sällan man får chansen att träffa alla. På nått sätt uppskattar man att träffa släkten mer och mer för varje år. Har varit jätte kul här under Jul nu att få träffa alla släktingar så ofta =) . Man måste juh kolla så små kusinerna har det bra ;) Tänk på den du, tjafsa med en Norell´s och du har 20 bakom hörnet , that´s the family måtto. "jag är inte full så engelskan är lite fiasko".
Kul med släkten Norell är att alla kusiner har pluggat vidare efter gymnasiet. (Phsykolog, sjuksköterska, byggingenjör, civilekonom). Att plugga vidare är något släkten verkligen ser upp till och stöttar.

Igår vare lite öl och hockey som stod på för dörren efter ännu en dag på jobbet. Måste säga att jag har varit väldigt duktig och jobbat en hel del sen jag började. Självklart jobbigt men det är juh pengar. Jag har jobbat i typ 2 - 3 veckor på jobbet och i Lördags så fixade jag en "Festkommite". Haha. Malin du kommer skratta ihjäl dig när du får höra vad jag gjort. Satte iaf upp en notis i fikarummet om att jag skapat en festkommite och en önskemålslista för den eventuella fest kvällen (:
Nåja, jobbet trivs jag med som en jofa-hjälm på huvudet. Osökt kommer vi in på hockey igen. Ja det gick inge vidare för små kronorna igår. Hatade man inte Canadicker innan så tycker man väl mer eller mindre det är ett vidrigt folkslag med dålig attityd och fairplay. Säger som Wikegård

" Folket är så enögda här borta så jag tror alla klockor stannar "

" Låt de skrika , let´s go Canada, så stoppar vi ner en flagga i halsen på de och får tyst på de en gång för alla "

Sverige förlora för övrigt med 5 - 1. Men roligare hockey än små kronorna spelat lär dröja till nästa JVM.


Idag ,strax, bär det av till sthlm. Ska dit och träffa ett par klasskompisar. Nämligen Mange och Issa. Jag och Magnus ska skriva ihop en ansökan för utlandsstudier. Skulle vara kul att få åka till Singapore eller LA. Är iaf min dröm. Men lutar åt , eller är iaf mest troligt, att jag kommer till London. Men det funkar väl det med. Är iaf engelskspråkit, och vill bara till ett engelskspråkigt land.


Magnus & Isabella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0