5 jävla relevanta 5 min

Nyss hemkommen från en föreläsning.
Var 4 st grupper som hade redovisning om en byggnad som hade renoverats i deras hemland.

Blir så jävla förbannad!

I 2 av grupperna vare tjejer. De slänger upp power point slides med lika mkt sidor och innehåll som fucking jävla bibeln! Bilder i kopiösa mängder och så mycket fakta att de skulle dränka en fisk!
Sida upp och sida ner....
Faktan är säkert jätte korrekt och deras engelska kan väl anses över medel. Men jag tröttna lyssna efter 4 slides om byggnades jävla historia.
OCH VEM FAN AVSLUTAR SITT PROJEKT MED ATT VISA SINA REFERENSER...
PÅ POWER POINTEN !!?!??!?!?!?
De värsta med detta är att brudarna ändå fått mitt självförtroende att vackla.
Det kändes som de prata i 20 minuter men de prata 9,45 resp. 10.30 , (rekommenderad tid 10.00 min).
Dessutom känns det som jag har för lite fakta nu.

Sedan vare ett grabb gäng i en grupp och en ensam varg i en egen grupp. (som en annan kommer vara)
Grabbarna var fransmän (= brudar), så de hade massa mengslös fakta om vilken kungar som hade ägt slottet osv... och så fnissa de halva redovisningen... CHECK !!? ... nej inte check!

Ensam vargen hade minst fakta av alla! Bra där!.... Men han använde följande ord mellan varannat relevant ord:
- EEEeeee
- Well like
- it is Like
- LIKE!
- WEEEEEeeell
- Öööööö
- Mmm

När man har en redovisning om saker som folk inte bryr sig ett skit om och när ämnet heter Failure, Detoration and Renovation så anser jag att man ska prata 1 minut om var byggnaden ligger, använts till och historia om den... resterande 9 min ska väl vara om vad för byggfel den har och hur de renoverats.
Dessutom ska man använda sig av bilder och prata utifrån dom!?

Min redovisning kommer vara max 5 min. Men 5 jävla relaventa 5 min!

Jag är inte bitter
Back to study ...

Kommentarer
Postat av: Anna

Det finns bara en sak som är värre än egotrippade fjortisredovisningar, och det är när folk säger "öööhm, eeehm, laaaaajk". Kör på i fem minuter! Du kommer rocka :D

2010-04-26 @ 22:07:58
URL: http://aboutanna.blogg.se/
Postat av: Jochen

hehe tack gumman! Jag hoppas att de kommer gå vägen :)

2010-04-26 @ 22:16:57
URL: http://norellski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0