Juste.. nu är jag i Prag

Gömde ju säga det. Har varit i Prag nästan exakt 1 dygn nu.

När jag kom till flygplatsen i Prag igår morse möte en tjeckisk tjej upp mig (min buddy) och hjälpte mig fixa in-checkning, busskort och en liten rundtur på stan. Mycket trevligt!
Priserna funkar. En stor måltid med två 60 cl öl för 105 CHZ... det är ca 41 svenska kronor.

Jag bor i en lägenhet med 2 rum som delar på kök, dusch och toa. I varje rum sover vi 2 st.
Min rumskompis heter Meloni och kommer från Sardinien i Italien. (Han trodde de var mörkt i Sverige dygnet runt nu på vintern). Hans nästa fråga lär väl bli om vi leker med isbjörnar...

De i andra rummet är 2 st fransmän. Vill påpeka att alla i lägenheten har kass engelska :) inkl mig. Men fransmännen är värst.

Igår kväll följde jag iaf med mina 2 franska rumskompisar till en resturang som vi har i den här byggnaden.. mötte där upp 4 andra fransmän och en finländare... vi drack o åt lite och sedan drog vi till ett annat studentboende...
Där hade några skottar och irländare "korridorsfest". Nån skum öl-lek när man ska snurra o dricka när man hör ett speciellt ord i en låt. Visade sig var 27 ggr... pjuuuu.

Vi blev sedanutjagade av en korridorvakt.. (Väldigt strikt! tyst efter 11pm). Vi drog vidare ut på krogen ... träffade ett par finnar och nån svensk där men kom däremot bort från de andra... var väldigt trött efter resan och en lång dag så drog hem efter en ändå lyckad kväll :)

Idag vet jag inte alls vad som händer.. så ha de bra så länge  och så hoppas vi innerliggt att nästa inlägg blir mkt kortare.


National teatern, (längst bort)


Vaclavske. (Mustek). En fet New york affär som jag antagligen kommer hänga på :)


Fortfarande på torget/avenyn Vaclavske.. i annan annan riktning dock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0